субота, 24. септембар 2011.

НИСАМ МОГАО ДА СЕ ПРОБУДИМ


Nisam mogao da se probudim

 

 Jednom ja tako nisam moga da se probudim ujutru. Nije to bilo obi~no nisam mogao da se probudim, jer su me svi budili, a ja se nikako nisam budio. Uve~e sam sasvim obi~no zaspao. Bila je nedeqa, legao sam u krevet i zaspao. I spavao.  I onda, u ponedeqak, nikako nisam mogao da se probudim.
 Prvo je mama, pred odlazak na posao, u{la u sobu i rekla:
 - Hajde, sine, budi se. Vreme je.
 A ja se ne budim. A mama je `urila na posao, pa je, izlaze}i iz sobe, dobacila tati:
 - Budi onog malog! Ja nemam vi{e vremena. Zakasni}u.
 Onda je u{ao tata i rekao:
 - Di` se, sine! Vreme je. Po`uri. Nemoj da gwavi{ i da me zadr`ava{. Zakasni}u na posao.
 A ja se i daqe ne budim. Tata je ba{-ba{ `urio, pa je i on, s vrata, odlaze}i, dobacio mojoj baki:
 - Budi onog klinca! Nemam vi{e vremena. Zakasni}u na posao.
 Onda me je baka budila:
 - Ustani, pile bakino! Budi se. Ne mo`e baka mnogo da se zamajava, mora na pijac.
 A ja nikako da se probudim, pa je baka uzela torbe i kese i po{la, narediv{i dedi:
 - Probudi ono dete! Nemam vi{e vremena. @urim na pijac. Posle moram i ru~ak da skuvam...
 E, onda je do{ao i deda:
 - Ustaj, dedina juna~ino! Sunce je davno izgrejalo. Ne vaqaj se po krevetu. Po`uri! Imam zakazano kod lekara...
 A ja se ne budim. Uzmuvao se moj deda. Zakasni}e kod lekara, nije {ala. Uzeo budilnik, navio ga, stavio na jastuk, tik do mog uveta. Zvoni budilnik, zvoni do kraja, a ja - ni{ta. Ne budim se. Nikako. Tri puta je moj deda navijao budilnik, tri puta budilnik zvonio do kraja i tri puta ni{ta. Ne mogu da se probudim, ba{ nimalo. A onda je zazvonilo zvono na na{im vratima. Otvorio deda vrata.
 Maja, iz stana pored nas!
 - Dobro jutro, deko. A za{to va{ sat toliko zvoni? - pitala Maja. - Sve nas je isterao napoqe.
 Pogledao moj deda, a pred vratima kom{iluk iz svih stanova ispod i iznad nas.  I Maja iz stana pored.
 - Izvinite - po`alio se deda. - Moj unuk nikako da se probudi, a ja `urim kod lekara. [ta da radim?
 Uzmuvao se i kom{iluk. [ta da se radi? Mora deda kod lekara, a ja ni pola oka da otvorim. Onda je Maja predlo`ila:
 - Idite vi, deko, kod lekara. I vi svojim ku}ama. Zar je samo to problem? Ja imam vremena i ja }u da ga probudim.
 Malo su svi stajali, malo razmi{qali, pa poslu{ali Maju. Razi{li se po svojim stanovima, po`urili za svojim poslovima. I moj deda je oti{ao kod lekara. A Maja je stala pored mog kreveta i kazala:
 - Ba{ dobro {to ne mo`e{ da se probudi{. Dole me, ispred ulaza, ~eka Cvele, da idemo zajedno u {kolu. Bar }emo najzad da budemo sami i bar ne}e{ vi{e da nam dosa|uje{...
 A ja ka`em u snu:
 - Kakav Cvele?! A ja? Pa, mi smo par iz klupe!
 - Jesmo - kazala Maja. - Samo, ti spava{, a Cvele me ve} ~eka.
 I tu ja sko~im. Sko~im iz kreveta, onako, u pi`ami, pa viknem:
 - Evo me! Samo da se obu~em...
 I tako smo Maja i ja zajedno oti{li u {kolu. I jo{ smo se dr`ali za ruke.
 A Cvele je uop{te nije ~ekao ispred kapije.

Нема коментара:

Постави коментар